პროექტის სახელწოდება:
სპექტაკლი ,,კონკია’’
პროექტის მთავარი იდეა: ,,
ბოროტსა სძლია კეთილმან...’’
პროექტის მნიშვნელობა:
პროექტი საშუალებას მისცემს
მოსწავლეს თავი წარმოიდგინოს პერსონაჟის ადგილას, მისი ტკივილი და სიხარული
გაითავისოს ,ამოიცნოს მისი ხასიათი
და კიდევ ერთხელ გაიაზროს ის
ზოგადსაკაცობრიო პრობლემა, რომელიც
ბოროტისა და კეთილის ურთიერთდაპირისპირებაში აისახება და
სიკეთის სიძლიერესა და მარადიულობაზე მეტყველებს.
პროექტის მიზანი: მოსწავლეებს განუვითარდებათ ნაწარმოების გმირის სახასიათო ნიშნებზე მსჯელობის
უნარი. მოსწავლე ამოიცნობს პერსონაჟების განწყობებს, გრძნობებს და
თვისებებს, ჩამოუყალიბდებათ ჯგუფური მუშაობის
, სოციალური, ურთიერთპატივისცემისა და თანამშრომლობის უნარ-ჩვევები.
პროექტის სრული აღწერა
,,გონებრივი
იერიშის''
გამოყენებით მოსწავლეები ირჩევენ პროექტის თემას და ინაწილებენ ფუნქციებს;
გუნდის წევრები მასწავლებელთან ერთად ადგენენ პროექტის შესრულების
ვადებს, გეგმავენ პროექტის
განსახორციებელ ეტაპებს. დგება სცენარი და მიმდინარეობს როლების განაწილება, სადაც დიდი
ყურადღება ექცევა მოსწავლის აზრს.
მოსამზადებელი პერიოდი მოიცავეს ერთ თვეს. ამ დროის განმავლობაში მოსწავლეები
მუშაობენ ტექსტზე, ვარჯიშობენ ინტონაციასა
და გამოთქმებზე, გადიან რეპეტიციებს,
ითვალისწინებენ გუნდის წევრთა აზრს, შენიშვნების გათვალისწინებით აუმჯობესებენ პროექტს და შეაქვთ შესწორებები. პარალელურად
მზადდება რეკვიზიტები სპექტაკლისათვის, ერთობლივად დგება შეფასების სქემა და ხდება
კრიტერიუმების შერჩევა.
საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
ხელოვნებასთან.
უცხ.ს.II.13. მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს
თხრობითი ტექსტი (ცხოვრებისეული ისტორია, მოგონება,
დღიური).
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ამოიცნობს
პერსონაჟებს;
·
ამოიცნობს
პერსონაჟთა განწყობილებებს, გრძნობებს, თვისებებს;
·
ამოიცნობს
მოქმედებებს, მათ თანამიმდევრულობას;
·
ამოიცნობს მოქმედებათა დროსა და ადგილს.
უცხ.დ.III.1უცხ.ს.II.30. მოსწავლეს შეუძლია უცხოურ ენაზე განახორციელოს სხვადასხვა ტიპის პროექტი
(მაგ., გამოფენა; სადღესასწაულო სუფრა; ტურისტული
ბროშურის შექმნა უცხოელებისთვის და სკოლის ვებ-გვერდზე განთავსება; დამეგობრება მსოფლიოს რომელიმე
ქვეყნის თანატოლთან, რომელიც იმავე ენას სწავლობს და სხვა).
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
მასწავლებელთან
ერთად აყალიბებს
პროექტის წარმატებით განხორცილების
კრიტერიუმებს;
·
გუნდის
წევრებთან ერთად განსაზღვრავს და გეგმავს განსახორციელებელ ეტაპებს,
შემდეგ გუნდები ერთმანეთს უზიარებენ შედგენილ გეგმას, ადარებენ, აუმჯობესებენ;
·
მასწავლებელთან და გუნდის წევრებთნ ერთად ადგენს შესრულების ვადებს;
·
გუნდის წევრებთან ერთად ახდენს ცოდნისა და უნარების მობილიზებას, განსაზღვრავს თუ რა ცოდნა და უნარები უნდა შეიძინოს დასმული ამოცანების გადასაჭრელად;
·
გუნდის წევრებთან შეთანხმებით განსაზღვრავს საკუთარ ფუნქციებს;
·
გუნდის წევრებთან ერთად მოიძიებს, შეარჩევს და დაამუშავებს ინფორმაციას;
·
გუნდის წევრებთან ერთად შეარჩევს პროექტის წარდგენის ფორმას;
·
გუნდის წევრებთნ ერთად განახორციელებს პროექტს;
·
გუნდის წევრებთან ერთად გადის რეპეტიციას, აკეთებს პრეზენტაციის სიმულირებას
სხვა გუნდის წინაშე, კომენტარების, შენიშვნების გათვალისწინებით აუმჯობესებს პროექტს, შეაქვს შესწორებები;
·
გუნდის წევრებთან ერთად შეიმუშავებს პროექტის საბოლოო ვერსიას
და წარადგენენ მას აუდიტორიის წინაშე.
პროექტის შესაძლო აქტივობები:
თემის შერჩევა;
სცენარის შედგენა და როლების განაწილება;
ტექსტზე, ინტონაციებსა და გამოთქმებზე მუშაობა;
რეპეტიციების ჩატარება;
შეფასების სქემების შედგენა,
კრიტერიუმების არჩევა.
სპექტაკლის გამართვა
პროექტის სეჯამებ
მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები რაც შეიძლება შეიქმნას:
ვიდეომასალა;
სპექტეკლი
.მონაწილეთა ასაკი:
12-13 წელიწელი, 180 -ე საჯარო სკოლა, 7 კლასი
ვადები და ხანგრძლივიბა:
ერთი თვე
სამუშაო ენა: ინგლისური
პროექტის ავტორი: მარინე ლევიძე
ავტორის ელ–ფოსტა ; levidzemarine @gmail.com
სასწავლო პროექტის განხორციელების გეგმა
№
|
შედეგების მისაღწევად განხორციელებული
აქტივობები
|
საქმიანობის გაწერა დროში
|
საქმიანობის განმახორციელებელი
მოსწავლეები
|
საქმიანობის განხორციელებაზე პასუხისმგებელი
|
საქმიანობის შესაბამისი რესურსი
|
|||||||||
1-3 დღე
|
4-6
დღე
|
7-9
დღე
|
10-12
დღე
|
13-15
დღე
|
16-18
დღე
|
19-21
დღე
|
22-24
დღე
|
25-27
დღე
|
28-30
დღე
|
|||||
1
|
თემის შერჩევა
|
გ. ქაშიაშვილი
|
გ. ქაშიაშვილი
|
|||||||||||
2
|
სცენარის შედგენა და როლების სანაწილება
|
ჯგუფის წევრები
|
ჯგუფის წევრები
|
სცენარის ტექსტი
|
||||||||||
3
|
ტექსტზე, ბგერებსა და ინტონაციაზე
მუშაობა.
|
ჯგუფის წევრები
|
ჯგუფის წევრები
|
მოსმენის სავარჯიშოები
|
||||||||||
4
|
რეპეტიციის ჩატარება
|
ჯგუფის წევრები
|
ჯგუფის წევრები
|
|||||||||||
5
|
პროექტის კრიტე
რიუმების შემუშავება
|
ჯგუფის წევრები
|
ჯგუფის წევრები
|
შეფასების სქემა, შეფასების კრიტერიუმები
|
||||||||||
6
|
სპექტაკლის გამართვა
|
ჯგუფის წევრები
|
გ. ქაშიაშვილი
|
ვიდეომასალა, სურათები
|
||||||||||
7
|
პროექტის შეფასება
|
ჯგუფის წევრები
|
გ. ქაშიაშვილი
|
შეფასების სქემა, შეფასების კრიტერიუმები
თვითშეფასება
|
№
|
Criteria
of evaluation
|
high
|
average
|
low
|
1
|
Accuracy and relevence
|
|||
2
|
.Fluency
|
|||
3
|
Intonation, sounds,
stresses,
|
|||
4
|
Dressing style
|
|||
5
|
Acting skill
|
თვითშეფასება
№
|
კრიტერიუმები
|
შეფასება/1,2,3/
|
1
|
პროექტის მიზანი გასაგები,კონკრეტული და რეალისტური იყო
|
|
4
|
სპექტაკლის დადგმის იდეა იწვევდა მოსწავლეების მოტივაციას და უზრუნველყოფდა
მათ მაქსიმალურ აქტივობას
|
|
5
|
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებლობები
|
|
6
|
შექმნილი იყო ჯანსაღი , საქმიანი, ურთიერთდახმარებისა
და თანამშრომლობის ატმოსფერო
|
|
7
|
როლების განაწილება მოსწავლეებზე განხორციელდა მათი
სურვილებისა და შესაძლებლობების მიხედვით
|
|
9
|
ყველა მოსწავლის მიმართ თანაბარ ყურადღებას ვიჩენდი
|
|
11
|
0მოსწავლეებს მივეცი საშუალება თავისუფლად გამოეთქვათ
საკუთარი აზრი სპექტაკლზე მუშაობის პროცესში და
შეეტანათ სათანადო ცვლილებები სცენარში
|
|
11
|
პროექტი სწორად იყო დროში გაწერილი
|
|
12
|
სწორად შეირჩა შედეგების მისაღწევად განსახორციელებელი
აქტივობები.
|
|
13
|
რა არ მომეწონა
|
მეყტი მუშაობა იყო საჭირო ბგერებზე,არტიკულაციაზე
|
14
|
რას შევცვლიდი
|
ერთ-ერთი სეფე ქალის ჩაცმულობა არ იყო ეპოქის შესაფერისი.
აღნიშნულ საკითხს სხვა დროს მეტ ყურადღებას დავუთმობ.
|
No comments:
Post a Comment