Wednesday, April 9, 2014

პროექტის   სახელწოდება:     სპექტაკლი   ,,კონკია’’
პროექტის   მთავარი  იდეა: ,,  ბოროტსა  სძლია კეთილმან...’’
 პროექტის   მნიშვნელობა:
პროექტი  საშუალებას მისცემს მოსწავლეს თავი წარმოიდგინოს პერსონაჟის ადგილას, მისი ტკივილი და  სიხარული  გაითავისოს ,ამოიცნოს  მისი ხასიათი და  კიდევ ერთხელ გაიაზროს ის ზოგადსაკაცობრიო პრობლემა, რომელიც  ბოროტისა და კეთილის ურთიერთდაპირისპირებაში აისახება   და  სიკეთის სიძლიერესა და მარადიულობაზე მეტყველებს.
პროექტის    მიზანი:    მოსწავლეებ   განუვითარდებათ  ნაწარმოების გმირის სახასიათო ნიშნებზე მსჯელობის  უნარი. მოსწავლე ამოიცნობს  პერსონაჟების განწყობებს, გრძნობებს და თვისებებს, ჩამოუყალიბდებათ  ჯგუფური მუშაობის , სოციალური, ურთიერთპატივისცემისა და თანამშრომლობის  უნარ-ჩვევები.
პროექტის  სრული აღწერა
,,გონებრივი იერიშის'' გამოყენებით მოსწავლეები ირჩევენ პროექტის თემას და  ინაწილებენ ფუნქციებს;
გუნდის წევრები  მასწავლებელთან ერთად    ადგენენ პროექტის შესრულების ვადებს, გეგმავენ  პროექტის განსახორციებელ  ეტაპებს. დგება  სცენარი და  მიმდინარეობს როლების განაწილება, სადაც დიდი ყურადღება ექცევა მოსწავლის აზრს.  მოსამზადებელი პერიოდი მოიცავეს ერთ თვეს. ამ დროის განმავლობაში მოსწავლეები მუშაობენ  ტექსტზე, ვარჯიშობენ ინტონაციასა და გამოთქმებზე,  გადიან რეპეტიციებს, ითვალისწინებენ გუნდის წევრთა აზრს, შენიშვნების გათვალისწინებით   აუმჯობესებენ პროექტს  და შეაქვთ შესწორებები.  პარალელურად  მზადდება რეკვიზიტები სპექტაკლისათვის,  ერთობლივად დგება შეფასების სქემა და ხდება კრიტერიუმების შერჩევა.
საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
ხელოვნებასთან.
 უცხ.ს.II.13. მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს თხრობითი ტექსტი (ცხოვრებისეული ისტორია, მოგონება, დღიური).
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ამოიცნობს პერსონაჟებს;
·           ამოიცნობს პერსონაჟთა განწყობილებებს, გრძნობებს, თვისებებს;
·           ამოიცნობს მოქმედებებს, მათ თანამიმდევრულობას;
·           ამოიცნობს მოქმედებათა დროსა და ადგილს.



უცხ.დ.III.1უცხ.ს.II.30. მოსწავლეს შეუძლია უცხოურ ენაზე განახორციელოს სხვადასხვა ტიპის პროექტი (მაგ., გამოფენა; სადღესასწაულო სუფრა; ტურისტული ბროშურის შექმნა უცხოელებისთვის და სკოლის ვებ-გვერდზე განთავსება; დამეგობრება მსოფლიოს რომელიმე ქვეყნის თანატოლთან, რომელიც იმავე ენას სწავლობს და სხვა).
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           მასწავლებელთან ერთად აყალიბებ პროექტის წარმატებით განხორცილების კრიტერიუმებს;
·           გუნდის წევრებთან ერთად განსაზღვრავ და გეგმავ განსახორციელებელ ეტაპებს, შემდეგ გუნდები ერთმანეთს უზიარებენ შედგენილ გეგმას, ადარებენ, აუმჯობესებენ;
·           მასწავლებელთან და გუნდის წევრებთნ ერთად ადგენ შესრულების ვადებს;
·           გუნდის წევრებთნ ერთად ახდენ ცოდნისა და უნარების მობილიზებას, განსაზღვრავ თუ რა ცოდნა და უნარები უნდა შეიძინო დასმული ამოცანების გადასაჭრელად;
·           გუნდის წევრებთან შთანხმებით განსაზღვრავს საკუთარ ფუნქციებს;
·           გუნდის წევრებთან ერთად მოიძიებ, შეარჩევ და დაამუშავებ ინფორმაციას;
·           გუნდის წევრებთან ერთად შეარჩევ პროექტის წარდგენის ფორმას;
·           გუნდის წევრებთნ ერთად განახორციელებპროექტს;
·           გუნდის წევრებთან ერთად გადი რეპეტიციას, აკეთებ პრეზენტაციის სიმულირებას სხვა გუნდის წინაშე, კომენტარების, შენიშვნების გათვალისწინებით აუმჯობესებ პროექტს, შეაქვ შესწორებები;
·           გუნდის წევრებთან ერთად შეიმუშავებ პროექტის საბოლოო ვერსიას და წარადგენენ მას აუდიტორიის წინაშე.

როექტის  შესაძლო აქტივობები:
თემის შერჩევა;
სცენარის შედგენა და როლების განაწილება;
ტექსტზე, ინტონაციებსა და გამოთქმებზე მუშაობა;
რეპეტიციების ჩატარება;
შეფასების  სქემების შედგენა, კრიტერიუმების არჩევა.
 სპექტაკლის გამართვა
პროექტის სეჯამებ
 მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები რაც შეიძლება შეიქმნას:
 ვიდეომასალა;
სპექტეკლი 
.მონაწილეთა ასაკი:
12-13 წელიწელი,  180 -   საჯარო სკოლა, 7 კლასი
ვადები  და  ხანგრძლივიბა:
ერთი თვე
სამუშაო ენა: ინგლისური
პროექტის  ავტორი: მარინე ლევიძე
ავტორის ელფოსტა ;  levidzemarine @gmail.com


                                   

                         სასწავლო პროექტის განხორციელების გეგმა



შედეგების მისაღწევად განხორციელებული აქტივობები
საქმიანობის გაწერა დროში
საქმიანობის განმახორციელებელი მოსწავლეები
საქმიანობის განხორციელებაზე პასუხისმგებელი
საქმიანობის შესაბამისი რესურსი
1-3 დღე

4-6
დღე
7-9
დღე
10-12
დღე
13-15
დღე
16-18
დღე
19-21
დღე
22-24
დღე
25-27
დღე
28-30
დღე
1
თემის შერჩევა










გ. ქაშიაშვილი
გ. ქაშიაშვილი

2
სცენარის შედგენა და როლების სანაწილება










ჯგუფის წევრები
ჯგუფის წევრები
სცენარის ტექსტი
3
ტექსტზე, ბგერებსა და ინტონაციაზე მუშაობა.










ჯგუფის წევრები
ჯგუფის წევრები
მოსმენის სავარჯიშოები
4
რეპეტიციის ჩატარება










ჯგუფის წევრები
ჯგუფის წევრები

5
პროექტის კრიტე
რიუმების შემუშავება










ჯგუფის წევრები
ჯგუფის წევრები
შეფასების სქემა, შეფასების კრიტერიუმები
6
სპექტაკლის გამართვა










ჯგუფის წევრები
გ. ქაშიაშვილი
ვიდეომასალა, სურათები



7
პროექტის შეფასება










ჯგუფის წევრები
გ. ქაშიაშვილი
შეფასების სქემა, შეფასების კრიტერიუმები
თვითშეფასება



                                                   

                                                    შეფასების სქემა

Criteria of evaluation
high
average
low
1
Accuracy and relevence



2
.Fluency



3
Intonation, sounds, stresses,




4
Dressing style



5
Acting skill



  

თვითშეფასება

კრიტერიუმები
შეფასება/1,2,3/
1
პროექტის  მიზანი გასაგები,კონკრეტული და რეალისტური იყო

4
სპექტაკლის დადგმის იდეა  იწვევდა მოსწავლეების მოტივაციას და უზრუნველყოფდა მათ მაქსიმალურ  აქტივობას

5
გათვალისწინებული იყო  მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებლობები

6
შექმნილი იყო ჯანსაღი , საქმიანი, ურთიერთდახმარებისა და თანამშრომლობის  ატმოსფერო

7
როლების განაწილება მოსწავლეებზე განხორციელდა მათი სურვილებისა და შესაძლებლობების მიხედვით

9
ყველა მოსწავლის მიმართ თანაბარ ყურადღებას ვიჩენდი 

11
0მოსწავლეებს მივეცი საშუალება თავისუფლად გამოეთქვათ საკუთარი აზრი სპექტაკლზე მუშაობის პროცესში და  შეეტანათ  სათანადო ცვლილებები სცენარში

11
პროექტი სწორად იყო დროში გაწერილი

12
სწორად შეირჩა შედეგების მისაღწევად განსახორციელებელი  აქტივობები.

13
რა არ მომეწონა
მეყტი მუშაობა იყო საჭირო ბგერებზე,არტიკულაციაზე
14
რას  შევცვლიდი
ერთ-ერთი  სეფე ქალის ჩაცმულობა არ იყო ეპოქის შესაფერისი. აღნიშნულ საკითხს   სხვა დროს მეტ ყურადღებას დავუთმობ.







                                                         

No comments:

Post a Comment